بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت
سرخط خبرها

نوستالژی| ناکامی سه‌گانه خراسان در صعود به دور دوم لیگ قدس

  • کد خبر: ۱۰۶۵۴۹
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
نوستالژی| ناکامی سه‌گانه خراسان در صعود به دور دوم لیگ قدس
تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در سومین دوره لیگ قدس سال ۱۳۶۶ - قسمت چهارم و آخر را در این مطلب می خوانید.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ در سه قسمت گذشته به مرور نتایج منتخب خراسان در سومین دوره لیگ قدس از شروع مسابقات تا هفته نهم پرداختیم و اینک ادامه این بررسی تا پایان مسابقات.

شکست در باران

خراسان پس از یک هفته استراحت به‌مصاف گربه سیاهش، کرمان رفت. کرمانی‌ها که به‌شدت زنگ سقوط را می‌شنیدند، برای کسب یک امتیاز روانه مشهد شدند و خراسان هم با دست‌کم‌گرفتن حریف با ترکیبی ناقص و بدون قلب تپنده‌اش، محمد اعظم، به‌دلیل مصدومیت به میدان گام نهاد. بارش باران پاییزی و سردی هوا هم مزید علت شده بود تا استقبال کمی از این مسابقه شود و فقط ۴ هزار نفر جمعه ۱۷ مهر روانه ورزشگاه تختی شوند. بازی با برتری خراسان آغاز شد و سعید صیامی روی پاس خوب شهریار رضایی خیلی زود در دقیقه ۹ پیام‌آور شادی برای خراسان شد.

بعد از این گل، بازیکنان خراسان به حرکات فردی و نمایشی رو آوردند و بازی رسمی را در حد یک تمرین تصور کردند تا این نیمه با همان تک‌گل صیامی خاتمه یابد. با شروع نیمه دوم خراسان کمی خودش را جمع‌وجور کرد و بازهم به‌آسانی به گل دست یافت. منصور شفیعی روی سماجتش در محوطه شش‌قدم پس از دوسه بار ردوبدل‌شدن توپ میان مدافعان و مهاجمان موفق شد گل‌زنی کند. دقیقه ۵۵ خراسان ۲ کرمان ۰.

تعویض‌های اشتباه

سیدمهدی قیاسی در نیمه دوم به‌ترتیب حسین شاملو و احمد حامد را جایگزین علی شریعتی و قریشی کرد و با کم‌کردن یک مهاجم عملا آرایش تدافعی گرفت تا نشان دهد به نتیجه راضی است، اما فرار حسام شهیدی به عمق دفاع منجر به خطای پنالتی و اولین گل کرمان توسط مسعود بهرام‌پور در دقیقه ۶۵ شد. ضربه‌ای که برخلاف حرکت محمد صالحی، دروازه‌بانی که امروز به تشخیص مربی جایگزین نخودیان شده بود، وارد دروازه شد.

پنج دقیقه بعد ناهماهنگی دفاع میانی و دروازه‌بان خراسان منجر به گل دوم کرمان به‌وسیله حسام شهیدی شد. درحالی‌که بازی به دقیقه ۸۴ رسیده بود، خطای هند شاملو منجر به یک ضربه کاشته شد و تعلل دو دفاع میانی خراسان در دفع توپ، لغزندگی زمین و یک مهاجم فرصت‌طلب به‌نام حسام شهیدی بازی را از این‌رو به آن‌رو کرد. کرمان ۳ خراسان ۲. دقایق باقی‌مانده هم خراسان احساسی و بی‌هدف فقط به روی دروازه کرمان توپ ریخت تا شکستی تلخ را به‌دلیل غرور و دست‌کم‌گرفتن حریف تجربه کند. درحالی‌که دو امتیاز این دیدار بسیار برای صعودش لازم بود.

صعودی که رنگ باخت

خراسان پس از شکست تلخ مقابل کرمان، هفته بعد یعنی جمعه ۲۴ مهر دوباره در ورزشگاه خانگی‌اش به میدان رفت تا ۱۰ هزار تماشاگر شاهد مصاف این تیم با تهران ب باشند. دیداری که برای هردو تیم مهم و حیاتی بود، چون تیم پیروز همچنان مدعی صعود می‌ماند و بازنده عملا شانسی برای رسیدن به جمع چهار تیم پایانی نداشت. سیدمهدی قیاسی با روش ۴-۴-۲ و جلال چراغپور همچنان مصر بر استفاده از سیستم جدید ۵-۳-۲ بازی با برتری خراسان آغاز شد.

دقیقه چهارده شوت شهریار رضایی با واکنش بابازاده راهی به چارچوب نیافت. دقیقه چهل فرار شریعتی بهترین موقعیت را برای اعظم فراهم کرد، اما او سایه توپ را زد تا آه از نهاد خودش و تماشاگران بلند شود. یک دقیقه بعد شهریار رضایی که از دقیقه سی به‌اصرار مربی با کتف آسیب‌دیده در میدان حضور داشت، توپ را در شش‌قدمی به بدن دروازه‌بان تهران کوبید. دقیقه ۴۳ سعید صیامی با فراری دیدنی دو مدافع تهران را جا گذاشت، اما ضربه آخرش درست روی خط برگشت داده شد تا خراسان برخلاف برتری مطلق دست خالی به رختکن برود.

حملات بدون طرح و برنامه

با شروع نیمه دوم جلال چراغپور سرانجام از سیستم خودش دست برداشت و با سه مهاجم به‌سوی دروازه خراسان حمله‌ور شد و با فرستادن هم‌زمان مجید نامجومطلق و سیدمهدی ابطحی در ابتدای نیمه دوم عملا برگ‌های برنده‌اش را هم رو کرده بود تا با سانتر از دوجناح موفق به گل‌زنی شود. تاکتیکی که دقیقه ۶۵ جواب داد و سانتر ابطحی را صمد مرفاوی به تک‌گل این مسابقه تبدیل کرد. تهرانی‌ها بعد از گل برتری به اداره بازی پرداختند و خراسانی‌ها هم نه جان و نای داشتند و نه طرح و برنامه‌ای برای جبران. با این پیروزی تهران بالاتر از آذربایجان‌شرقی و خراسان قرار گرفت تا رؤیای صعود خراسان رنگ ببازد.
تیم تهران ب: حمید بابازاده، امیرقاسمی، داوود محبوب، مهدی فنونی‌زاده، مصطفی قنبرپور، محمد ژاله مستقیم، مهرداد فیض اربابی (مجید نامجومطلق ۴۶)، حمید استیلی، جمشید امیرخانلو (سیدمهدی ابطحی ۴۶)، صمد مرفاوی، جمشید شاه‌محمدی (احمد هادی ۷۵). مربی: جلال چراغپور

پیروزی بی‌فایده

خراسان که عملا هفته گذشته با شکست مقابل تهران هیچ شانسی برای صعود نداشت، جمعه اول آبان در آخرین دیدارش به مهمانی اصفهانی‌ها رفت که صعودشان را در دیدار قبلی قطعی کرده بودند. ازاین‌رو، کربکندی با میدان‌دادن به چند بازیکن کمتر به بازی گرفته شده با ترکیبی متفاوت به‌مصاف شاگردان سیدمهدی قیاسی رفت. نیمه اول بدون اتفاق خاص و یک بازی پایاپای سپری شد. با شروع نیمه دوم روی یک رفت و برگشت توپ به منصور شفیعی رسید تا دقیقه ۴۹ گل برتری خراسان به ثمر برسد. پس از این گل اصفهانی‌ها که نمی‌خواستند بازنده میدان را ترک کنند، یکپارچه حمله شدند، اما خراسان یازده‌نفره به دفاع نشست که نتیجه آن چهاراخطاری‌شدن بود. با این پیروزی خراسان با چهار پیروزی، پنج مساوی، سه شکست، سیزده گل زده و یازده گل خورده و کسب چهارده امتیاز به کارش در لیگ سوم با کسب رتبه چهارم پایان داد تا در سومین دوره هم جایی بین چهار تیم برتر مرحله دوم نداشته باشد.

اصفهان فاتح جام سوم

با پایان رقابت‌های مرحله مقدماتی در گروه ب تیم‌های مازندران و اصفهان با هفده و پانزده امتیاز راهی مرحله بعدی شدند. تهران ب با چهارده، خراسان با سیزده، آذربایجان‌شرقی با یازده و کرمان با شش امتیاز سوم تا ششم شدند. استان مرکزی هم با شش امتیاز روانه لیگ دو شد. در گروه الف نیز تهران الف و گیلان با نوزده و هفده امتیاز صعود کردند که در نیمه نهایی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مازندران و اصفهان با غلبه بر گیلان و تهران الف راهی فینال شدند که اصفهانی‌ها همچون دوره دوم بر سکوی قهرمانی نشستند. تهرانی‌ها هم سوم شدند.

کارنامه داوران مشهدی

حسین تهرانی، داور مشهدی، در شش رقابت به‌عنوان داور قضاوت کرد. خسرو امامی پنج‌بار و جمشید بیهقی نیز چهار بار کمک او در این مسابقات بودند. این تیم داوری، جزو موفق‌ترین داوران این دوره از لیگ نیز شناخته شد.

تمام یاران خراسان

کادرفنی و بازیکنان تیم منتخب خراسان در لیگ قدس سال ۱۳۶۶ این افراد بودند: حسین نخودیان، محمد صالحی، محمود ژولیده، اکبر میثاقیان، حسین رضایی، مجید حسینی‌پور، فریدون مهریار، محمد اعظم، شهریار رضایی، حسین شاملو، احمد حامد، منصور شفیعی، سعید صیامی، حمید قاسم‌زاده، محمد تشکری، حسین حسینی‌پور علوی، محسن قریشی، منصور کوسه، حسین لعل‌یوسفی، بهزاد ثابتی، حسین سیدحسینی، علی شریعتی، غلامحسن اصغری. سرمربی: مهدی قیاسی مربیان: حسین امیدوار و مهدی عسکرخانی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->